Farmacie sau supermarket? Cosmetic Plant vs Schauma.


       Sampoanele  astea  doua  le-am  cumparat  si  terminat in  urma  cu ceva  timp  dar abia  acum  am  gasit inspiratia si  critica  necesara  pentru postare :)) Samponul  de  la Cosmetic  Plant  este  unul  seboreglator (pentru  par  gras  /scalp  seboreic ) cu  salcie  si  complex  de  vitamine luat  dintr-o  farmacie  locala  impreuna  cu  o varianta mai  mica a  tonicului  capilar  cu  ardei  la  pretul  de  13  lei. Alaturi  de  el , Schauma  cu  7  plante  pentru  par  cu tendinta  de  ingrasare  a  avut   jumatate  din  pretul  celuilalt , 6 lei si  l-am  gasit  intr-un  magazin  de  cartier.

 Initial  nu  ma  gandeam  sa cumpar  un  sampon  marca  Cosmetic  Plant  deoarece nu  aveam  incredere in  gama  lor  de  produse ( cu toate  cu  nu  am  avut  experiente triste  cu  ei..).Cand  farmacista  a  zis  ca  produsul  se  bucura  de  o  oferta m-am gandit , de  ce  sa nu-l  incerc? Poate  gasesc  samponul  perfect din pura intamplare.Insa  nu  a  fost  sa  fie.....
    L-am  folosit  intr-o  perioada  in care  scalpul  o  luase  razna, nu  treceau  doua  zile  ca era atat  de  gras ca  pentru  a patra zi.Cand  l-am  cumparat  foloseam   Cien pentru  prevenirea  matretii (care  imi  ingrasa  parul  mult mai  repede) si am  decis  sa le  folosesc  in  paralel.Cred  ca  a asta  a  insemnat  o  miscare  proasta, Cien  imi  ingrasa  parul  repede  dar  nici  Cosmetic   Plant  nu  era  mai  breaz :D
Nu  am  avut  matreata  din  cauza  lui  sau  iritatii  dar ce  promite  clar  nu  se  vedea  deloc. Poate  era  din  cauza  Cien-ului sau  pur  si  simplu  pentru  parul  meu  nu  a avut  efect.
    Dupa   cum  se  vede  in  cea  de-a  treia  poza ,  samponul  are o  culoare  verzui-galbuie si  am  observat ca  pe  fund s-au  pastrat  niste  depuneri ( dubios :)) ). De   fiecare  data   cand  il  desfaceam (si era  un  cosmar  sa-l  desfaci , capacul  e  din  categoria  celor  care  rupe  unghii !)  mirosul  imi  aducea  aminte  de ceva  fermentat , o  aroma  de   vin+plante :)).Are  o  consistenta  mai groasa , care  nu-ti aluneca  printre degete si  l-a  prima  samponare nu  reuseste  sa  faca spuma  (eu  m-am  obisnuit ...) dar  la  cea  de-a  doua  se  revanseaza el.Dupa   baie , parul  are  putin  mai  mult  volum  decat  deobicei si  este acceptabil  de  stralucitor .
  Inlocuitor  pentru SLS sau  SLES  este  Zinc coceth  sulfate  si  mai  contine extract  de  salcie, de  macese , acid salicilic , glicerina , panthenol si  alte  minunatii.
Nu  a  fost  un  sampon  rau dar  pentru  pretul  lui se  putea  si  mai bine (poate  daca  il  foloseam  eu  altfel). 
Ingrediente :Aqua, Zinc  coceth  sulfate, Cocamidopropyl  betaine, Sodium Chloride,Sodium  lactate, Polyquaternium-39, Rosa  canina  fruit  extract, Glycerin, Panthenol, Allantoin, Salicylic acid, Leptospermone, Isoleptospermone,Flavesone, Salix  alba bark  extract, Pyridoxine, Parfum, Benzyl  alcohol, Methilchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Methylpropanediol ,Polysorbate 80.



     Samponul  Scauma  cu  7  plante  pe  langa  Cosmetic  Plant  a  fost  de  doua  ori  mai  ieftin si  a fost  luat  dintr-un  magazin  dar  se  gaseste  cam  peste  tot. Schauma  are  sampoane  ieftine si  de  care  auzisem  ca  ar  fi  bune la  ce pret  au. Eu  la  magazin  ma  chitisem  pe cel  pentru  par  vopsit pentru  ca voiam  sa  imi  faca un par mai  moale  dar  vanzatoarea  m-a  intrebat  ce  cel  de  par  am si  mi l-a  recomandat  pe  acesta. Intr-adevar are multe  plante  in  el  dar  are  si  ingredinte proaste si  daunatoare.
Compozitia  este galbui-perlata  cum se  vede  si in poza  a 4 -a  iar  mirosul  nu  este prea  sintetic ( de  fiecare  data  cand  ma  spalam  cu  el  am  avut  impresia  ca  miroase  a buruieni :)) ). Are  ca  extracte : ulei  de jojoba,  extract  de  urzica , salcie,musetel,coada-calului, mei  si lamaita.
   Cu  el mi-a  mers  ceva  mai  bine, referindu-ma   strict  la  perioada  dintre  spalari  si l-am  folosit  mai  intens. Dar  l-am  lasat  si  pe  el  balta  cam  repede ( cum  faceam  cu majoritatea  sampoanelor  atunci  daca nu  erau  wow)  si  nu  mi-a  placut parul  tern pe care  il  aveam  dupa  folosirea  lui ( cauza a  fost  poate  keratina  pe  care  o  contine , eu neavand  parul  degradat...) . Sticla  se  putea  desface  usor  spre  deosebire de  Cosmetic  Plant (care  fata  de  asta , mi-a  parut  rau  ca  am  aruncat  banii pe  el , nicio  o  sticla  calumea la  banii  aia  nu puteau  sa  faca?)

Ingrediente:  Aqua · Sodium Laureth Sulfate · Cocamidopropyl Betaine · Sodium Chloride · Panthenol · Hydrolyzed Keratin · Simmondsia Chinensis Seed Oil · Chamomilla Recutita FlowerExtract · Equisetum Arvense Extract · Humulus Lupulus Extract · Melissa Officinalis Leaf Extract · Rosmarinus Officinalis Leaf Extract · Salvia Officinalis Leaf Extract · Urtica Dioica Extract · Disodium Cocoamphodiacetate · Glycol Distearate · PEG-7 Glyceryl Cocoate · Sodium Benzoate · Cocamide MEA · Citric Acid · Laureth-4 · Parfum · Hydrogenated Castor Oil · PEG-40 Hydrogenated Castor Oil · Polyquaternium-10 · Linalool · Glycerin · Hexyl Cinnamal · Propylene Glycol · Butylene Glycol · Benzyl Alcohol · CI 47005 · CI 42090


Toate  acestea  fiind  spuse , nu  ma  mai  incanta  nici  unul  dintre ele  insa  in  prezent am  continuat  sa  cumpar  sampoane  de la  farmacie pentru  ca  gama  este  mai  diversificata si  ele sunt  mai  dotate :)) ( si  la  pret  si la  ingrediente) .

Comentarii

Postări populare