Noul An- dorinte ?

La   sfarsitul  vechiului an sau la  inceputul noului an imi  scriu  de  cativa ani incoace,  rezolutii  sau doar  niste chestii pe care  vreau  sa  le  indeplinesc  in  acel an. Imi   pun  multe  sperante  in  aceea  "lista" dar  de  multe  ori  scriu  prea  multe si nu  reusesc sa  le  indeplinesc  pe  toate  sau pierd  lista  si nu  pot sa-mi  dau  seama care "sarcina"  am  indeplinit-o si  pe  care nu.Insa   in  acesti  ani , in cazul meu, mi-am  dat  seama ca  dorintele  mele  nu  depind prea  mult de  lucruri  ce  se materializeaza  ci  de  atitudinea  mea  fata  de situatiile  in care  sunt pusa , unde  gasesc  defecte  in gandire pe  care incerc  sa mi-le  indrept. Controlul mintii noastre ne poate  determina sa facem orice doar "sa  ne punem  in cap" si vom  reusim.
O  persoana  lenesa  ca  mine  e  cam  greu  de  urnit, totusi  anul  care  vine  este  unul prea  important  pentru  viitorul  meu ( ca  orice an din  viata , daca  ne gandim mai  bine) si  nu vreau sa dau  chix tocmai  acum. Chiar  daca eu  ma  tem  de  schimbare  si de  transformarile  ei , ea  imi  este  necesara.
    Stiti  cum  e , inceputul  e  greu , calatoria  e  frumoasa  dar  finalul  e  bine-meritat. Spre   binele  meu , am decis pentru  urmatorul  an:

De  multe  ori   ma  plang  ca  am parte de  ghinion  si de  lucruri  bune-ioc. Nu  ma  gandesc  totusi  ca  viata  unui  om  este  alcatuita din  lucruri  bune si  din  lucruri  rele , nu  ni  se  da  mai mult  din cat putem  ducem  si  nici  mai mult  din  cat  avem  nevoie. Noi  trebuie sa ne pastram echilibrul  pentru  a  trece  peste ce  e  greu si pentru  a  ne bucura de ce e  frumos.

 In majoritatea  cazurilor , din  probleme  nu putem   iesi  decat  cu  speranta. Este  sentimentul  pe  care  nu  ar  trebui  sa-l  piarda  nimeni caci viata  pregateste  mereu alte  intamplari  pentru  noi iar lupta noastra  cu  tot  se   poate  face  prin  speranta. Imi   amintesc   ca  vazusem  intr-un   film  mai  demult  o scena  in care  un  personaj  feminin ii povestea  prietenei  sale ca nu  mai  avea   nicio speranta  datorita lucrurilor  rele care  i se  intamplasera  si voia  sa  renunte  la  tot. Prietena  ei a  doborat-o  la pamant  si   a  inceput sa   o  loveasca  peste  maini , sa  o traga , spunandu-i   ca  viata  va  continua  sa  o  loveasca   iar  ea   ce va  face  atunci? Va  lupta  sau  se  va lasa  doborata? Pana la  urma , vorbele au  fost  intelese   iar  fata  a  decis sa-si mai  acorde  o  sansa. Eu  cred ca  prin  oricate  necazuri  am  trece  , viata  este imprevzibila  si  prea   plina  de multe  lucruri  minunate  incat  sa  ne  pierdem speranta in  ziua  de  maine.
Vreau  sa  sper ca ziua  de maine  va  fi  din ce  in  ce   mai buna.


In  ton cu  ce  am spus  mai  sus ,  intamplarile  nefericite  , chiar  viata insasi trebuie  trecute  cu  ganduri  pozitive. Oamenii  veseli   traiesc  mai  mult  si  se  simt  mai  bine ? Noi  de  ce  sa nu facem  ca  ei ? sa  fim  pozitivi , optimisti , sa  ne  gandim  la  lucruri bune , sa  uitam  gandurile  negre ,  sa  gasim   solutii la  probleme noastre si  sa  ne  simtim  multumiti  de  viata  noastra.
Vreau  ca  anul  urmator  sa  ma trezesc  cu  ganduri  bune  dimineata: sa  rad  de fata mea cucaita , sa cred  ca  se   vor intampla  chestii misto pe  parcursul  zilei  , iar  daca  nu  , la  sfarsitul  ei  macar  sa  extrag   un  lucru  pozitiv  care  mi  s-a  intamplat.


Deseori , gandurile  negre  le alung  cu  ajutorul muzicii. Daca  nu  ar  fi  fost  muzica , eu  poate nu  as  fi fost o persoana  vie , ea imi  transmite o multitudine  de  sentimente  frumoase  si de  sperante  noi. Ma  imbie  de  multe  ori  si  la  dans , la  visare cu  ochii  deschisi  si  la   chestii  care  ma fac  fericita . Asa  ca  in  noul  an  sper  sa  am parte de muzica  de  calitate   si  sa  ma   distrez  foarte bine  pe  acordurile  ei :))

Continuand  de la   muzica , dansul  este o mare  pasiune  a  mea. Imi  place  in  special cel  contemporan dar nici  de la  restul   genurilor  nu  m-as   da  in  laturi. Ce  fac  eu  in  timpul  liber  cand  nu vreau  sa  ies  la  aer  si am  chef  de miscare ? Dansez. Serios , decat  sa fac  exercitii  fizice  mai  bine  dansez. E  asa  de  relaxant  si  distractiv. Uneori  cand  ascult  muzica  reusesc  sa-mi  imaginez  si coregrafii potrivite pentru  cantec :)) De asemenea  stiu , ca  dansul  este  un  mijloc  foarte  bun  de a  scapa  de  stres   si   cum  am  spus  ,  chiar  si  un exercitiu  fizic  benefic  pentru  corp.
Anul  urmator , sper  sa nu  fiu  prea  stresata (desi anticipez  ca  nu o  sa se intample) insa  sa  scap  de  sentimentele  periculoase pentru  buna-dispozitie  prin  dans.

Ne  plangem  de  multe  ori ca  timpul  unei  zile   nu  ne  ajunge  pentru  toate  activitatile pe care vrem  sa  le  facem in acea  zi. Nu  sunt  straina  de  aceasta   senzatie  si  chiar  am incercat  sa-mi  dau  seama cum  trece timpul  asa de repede  si nu  resusesc  sa  fac mai  nimic. Surprinzator , am realizat  ca   el  trece  mai   iute  cand   sunt  prinsa  de   toate   tehnologiile  astea  moderne :)) : uitatul  la  tv , navigatul pe  net , jocurile pe telefon/tableta , retele  de   socializare. In  niciun  caz  nu sunt  impotriva   lor  insa  intr-un  fel  ma  transforma  in  dependenta  de  el , lucru  nu  mi  se  pare  sanatos  pentru  mine  si  pentru  timpul  meu.Pot  face infinite activitati  mai  constructive  decat  acestea. Asa  ca  in  noul  an  imi  propun  sa le  restrictionez  controlul  asupra mea  si  sa  le  folosesc  cu  masura  in  interesul meu  fara  sa  ma  abat  spre  chestii  inutile  cum  "resusesc"  sa  fac  deobicei.


Viata   poate  fi  extraordinara daca   alegem  intamplarile si  momentele placute care  pot  sa  fie  nesemnificative pentru  altii dar  importante  pentru noi. Daca  gandim pozitiv  reusim  sa  gasim  bunatate  si  frumusete  in lucruri  marunte  precum :  cerul  senin ,  o  zi  cu  soare ,  zambetul  unui  strain , spectacolul naturii ,  pisica  care  toarce  cand  o mangaiem etc. Citisem acum  cateva  luni  intr-un  ziar  care  imi face  placere  sa-l citesc  deoarece contine articole si  informatii  ce   acopera   toate  categoriile  care  pot  fi  abordate,  un   articol  despre un om  care  isi  pierduse pofta  de  viata  , isi  dorea  de la  viata sa minunatii care  nu  i  se intamplau si pur  si  simplu  se  ingropase  in monotonia de  zi cu zi. Intr-o  zi  i-a  venit  ideea  sa importalizeze  cu  aparatul  foto un  moment incantator in  fiecare  zi . La  sfarsitul  acelui  an  nu  credea  ca  i  se  intamplasera  prea  multe lucruri bune  iar  anul nu  i se paruse roditor. Dar  atunci cand  a  strans  toate fotografiile  facute  si-a  dat  seama ca  se bucurase de   fiecare  zi  a  acelui an si dusese lipsa  de minunatii. 

Personal,  ideea  cu  fotografiile  este  foarte  interesanta  si  accesibila  pentru multi.Imi  doresc  sa  o pun si  eu  in practica  , apoi  sa  vad  cat   de  multumita voi  fi  de 2015.


Nu  ar  fi  asta  cel  mai bun  lucru  pe  care il putem  face pentru  noi ?
 Daca  vrem ca  2015  sa fie  cel  mai cel , trebuie sa  ne punem pe  treaba ,  sa  ne  revenim  dupa  perioada  petrecerilor  si  sa  ne  facem planuri "posibile"  pe care  sa le ducem  la  bun  sfarsit. Mie  imi  e  usor  sa  fac planuri , sa  visez  la  efectele  lor   dar   aproape  niciodata  nu reusesc  sa  le  termin( lenea  asta se  tine  scai  de mine :(( ). In 2015  vreau sa-mi schimb   mentalitatea  si  sa-mi  depasesc  limitele  in materie  de proiecte  terminate. Doar  asa   voi  fi incurajata  sa  mai  incep  si  altele  si  sa  evoluez  treptat.

 Uneori  in calea  progresului  nostru  stau   oameni invidiosi si rai  ori  situatii-limita  care  ne   dau  batai de cap. Trebuie sa le depasim  cu  stoicism  si  sa ne gandim doar  la  telul  nostru pentru ca nimeni  nu ne  va  plange  de  mila daca nu reusim decat noi. De ce  sa le  dam  satisfactie lor? 
Imi  doresc  cu tarie  sa  gasesc  vointa necesara sa-mi  indeplinesc si  micile  visuri si marile planuri ,  sa  am un  2015   de  poveste  si  sa nu  las niciodata  garda   jos  pentru lucruri  inutile.
Increderea  in  sine  este cea  mai buna  arma  a noastra. Cu  ea  putem  acoperi  toate  celelalte   defecte. Fara   ea  parem  fara   vlaga , stersi , neputinciosi , inutili. Am   experimentat  mult  timp lipsa  acesteia   datorita  complexelor  si   defectelor insa  invat  sa ma iubesc  pe  mine  iar  totul  nu  mai pare  asa  de  gri.Am   senzatia   ca  toate   planurile  o  sa  mi  se naruiasca  daca  nu  o sa pot  sa  am incredere  in aptitudinile  si calitatile  pe  care  le  am. E un  capitol tare  greu la  care  trebuie sa ma straduiesc. 
In  2015 ,  tin  mortis  sa-mi  demostrez  ca  pot  mai  mult  si  sa  imi  arat  ca  sunt  importanta pentru mine  si sa ma  ghidez  dupa  urmatorul:
Viata  trebuie  traita  la  maxim insa  si cu un  dram de intelepciune.
Alegerile  noastre sunt  cele care  ne influenteaza cel  mai mult  cursul vietii. Nimeni  nu te poate  obliga sa  faci ceva  ce  nu-ti doresti insa  ceea  ce  vrei  trebuie pus in balanta  cu ceea  ce poti si cat  de  mult  iti  doresti.  Momentele  placute  si greselile se  transforma  in  amintiri  dar depinde  si de  noi  , de  alegerile  noastre  cate  momente  placute  vom trai si  cate  greseli  vom  regreta. s
Si  nu  uita :

Va  doresc  un  an nou  incununat  de succese  pe toate  planurile , sa va  aduceti aminte  de  cat  de rodnic  a  fost el si peste un deceniu,  sa   aveti  parte  de bucurii mici in  fiecare zi si  sa  stiti  sa le apreciati,  visele  toate  sa  vi  se  implineasca ,  sa  aveti  pace  in  suflet  si  armonie in viata, sa  va  mentineti speranta in puterile voastre  si  sa fiti  pline  de iubire  si bunatate. An nou  extraordinar va doresc ! 



Comentarii

  1. Marvelous, what a weblog it is! This weblog gives valuable facts to us, keep
    it up.

    RăspundețiȘtergere
  2. Thank you, is not a very professional coaching lesson but its an inspiration for the ones that want to refresh their desires and dreams and keep on making their life better.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare